A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus

Leszokni a dohányzásról vagy az akaraterőről

A leszokás nem akaraterő kérdése!

Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Leszokni a dohányzásról 3 lépésben Honfitársaink csaknem egyharmada dohányzik, amivel az európai uniós átlag előtt járunk. Ha készek vagyunk leszokni, alapozzuk stratégiánkat három pillérre: akaraterőre, patikaszerekre és a lelki támogatásra!

hogyan lehet leszokni a dohányzásról rágás füst videó

Szerző: Dudics Emese A bűzrúd tartalmaz többek között vizet, nikotint, kátrányt, fémionokat és radioaktív összetevőket, míg a dohányfüstben egyebek mellett szén-monoxid, szén-dioxid, ammónia, hidrogén-cianid, kénhidrogén, rákkeltő szénhidrogének és nagy mennyiségű, igen kis méretű szálló por található.

Főfüstnek nevezzük a cigaretta szívásakor beszippantott füstöt, míg mellékfüstnek hívjuk a két szippantás között keletkező és közvetlenül a levegőbe kerülő füstöt.

hogyan lehet leszokni a dohányzásról és változtatni

Jó tudni, hogy a kétféle füst összetevői azonosak, tehát hatásuk is hasonló. A dohányzás káros hatásaival többnyire még a dohányosok is tisztában vannak.

Miért NEM lehet akaraterővel leszokni?

Mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a következő betegségek leggyakoribb előfordulásáért a káros füstölés tehető felelőssé: szívizominfarktus, agyvérzés, alsó végtagi érszűkület, tüdőrák, szájüregi és ajakrák, leszokni a dohányzásról vagy az akaraterőről, veserák, petefészek- és prosztatarák, hörgőgyulladás.

A dohányzás hátráltathatja a fogamzást, impotenciát okozhat, szerepet játszhat az időskori vakság kialakulásában, továbbá a csontritkulás egyik rizikófaktora. Egyértelmű, hogy megéri leszokni a dohányzásról: az előnyök már 20 perccel az utolsó cigaretta elszívása után jelentkeznek!

Ha le akarjuk tenni a cigarettát, alapozzuk stratégiánkat három pillérre! Akaraterő E nélkül nem megy!

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen

Rajtunk kívül senki más nem határozhatja el a változást, és ha azt nem akarjuk igazán elszántan, a kritikus pillanatokban könnyen elbukhatunk. Először is komolyan határozzuk el, hogy felhagyunk ezzel a káros szenvedéllyel. Lehetőleg olyan időszakot válasszunk, amikor nem vagyunk amúgy is feszültebbek a szokásosnál például vizsgaidőszakban.

Jó ötlet a szabadsághoz vagy egy utazáshoz kötni a leszokási programot, hiszen ilyenkor amúgy is más életmódot folytatunk, könnyebb a váltás.

leszokni a dohányzásról könnyű népi gyógymódok

Tüntessünk el a környezetünkből mindent, ami a cigarettával kapcsolatos. Takarítsuk ki a lakást, mossuk ki az összes holminkat, hogy még a cigarettaszag se emlékeztessen bennünket a káros szenvedélyre. Ha néha ellenállhatatlannak tűnő vágy tör ránk, hogy rágyújtsunk, ne engedjünk! Ez az érzés hirtelen jön, de könnyen elmúlik.

Talán elkeserítő arra gondolni, hogy soha többé nem gyújthatunk rá.

Még ajánljuk

Ne erre gondoljunk, hanem csak arra, hogy ma nem gyújtunk rá. Patikaszerek Lássuk, hogyan hatnak a leszokást segítő patikaszerek!

  1. A honlapunk sütiket használ.
  2. A leszokás nem akaraterő kérdése! - Pszichológus, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Ezek alapvetően két csoportra oszthatóak: a nikotinmentes és a nikotinpótló készítményekre. A nikotinmentes tabletták hatásmechanizmusa azon alapul, hogy csökkentik bizonyos ingerületátvivő anyagok szintjét, amelyek a cigarettázással járó örömérzet kialakulásáért felelősek.

kaszt hányszor hagyja abba a dohányzást

A tablettákat akár két-három hónapig is szedni kell. Az első héten még többnyire szabad dohányozni, hiszen a vérben egy hét múlva leszokni a dohányzásról vagy az akaraterőről megfelelő a hatóanyag koncentrációja. Később azonban már nem szabad rágyújtani.

tabletta program hogyan lehet leszokni a dohányzásról

A hátralévő időszak valójában arra szolgál, hogy pszichésen is megszokjuk: már nem dohányzunk. A nikotinpótló készítmények úgy enyhítik a nikotinéhséget, hogy a bőrön tapasz vagy a szájnyálkahártyán rágógumi, szopogató tabletta át nikotint juttatnak a szervezetbe.

Ezek nem okoznak olyan kellemes érzést, mint korábban a rágyújtás.

mi hiányzik a leszokásról

A cigarettánál kisebb nikotinszintet biztosítanak, amely azonban nem esik a kritikus szint alá, kiküszöbölve ezzel a megvonási tüneteket. Lelki támogatás A leszokás folyamata nem könnyű, főleg, hogy egy ideig még nikotinmegvonási tünetekkel is meg kell küzdenünk.

Ez a nikotinfüggőség miatt van, amely a dohányos szervezetében alakul ki.

Pszichológus, hogyan lehet leszokni a dohányzásról, Sütik használata

Ez a nikotin es csapdája: eleinte nyugtató, stresszoldó hatását ismerjük, később viszont már hiányzik, és épp azért leszünk nyugtalanok, mert nem jutunk hozzá. Tehát rágyújtunk A leggyakoribb elvonási tünetek a következők: feszültség, nyugtalanság, türelmetlenség, idegesség, a koncentrálóképesség romlása, fejfájás, alvászavar, gyomor-bél rendszeri panaszok. Ezek néhány héttől néhány hónapig is tarthatnak, jelentkezésük hullámzó is lehet, ám fokozatosan enyhülnek.

Jól jön a lelki támogatás: nem feltétlenül kell teljesen magányosan megvívnunk ezt a harcot.

Akaraterő leszokni a dohányzásról

Felkereshetünk egy dohányzásról való leszokást segítő tanácsadó rendelést is, ahol gyakorlati tanácsokkal látnak el. Könnyebb, ha barátokkal, ismerősökkel, munkatársakkal, vagy akár idegenekkel fogunk össze, mindenképpen támogatást jelent a sorsközösségérzés. Ha pszichológus is segíti a csoportot, még biztosabb a siker.